LAG Mura-Drava raspisao je natječaj za Mjeru 1P1-M1 „Poticanje ulaganja u povećanje kapaciteta, modernizacija i opremanje malih PG-ova“ iz Lokalne razvojne strategije 2014.-2020. koja je sukladna tipu operacije 6.3.1. Programa ruralnog razvoja „Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava“. Prijave na natječaj biti će otvorene od 19. kolovoza do 30. rujna 2019. godine.

Sukladno tome LAG priprema radionicu u Donjem Kraljevcu, u zgradi općine u utorak, 30. srpnja u 19 sati, na kojoj će potencijalni prijavitelji s područja LAG-a saznati više o samom Natječaju te će im biti predstavljena natječajna dokumentacija i način podnošenja prijava.

Podsjećamo, područje LAG-a obuhvaća općine: Orehovica, Donji Kraljevec, Goričan, Sveta Marija, Donji Vidovec, Donja Dubrava, Kotoriba, Legrad i Grad Prelog.

Ukupan iznos raspoloživih sredstava po ovom LAG Natječaju iznosi 443.730,00 HRK, a visina potpore po nositelju projekta iznosi 15.000 €, odnosno 110.932,50 HRK.

Mjesto provedbe: Podbrest

Ukupna vrijednost: 559.587,50 kn

Struktura financiranja:

  • Proračun Europske unije: 266.850,00 kn
  • Proračun Republike Hrvatske: 29.650,00 kn
  • Proračun Općine Orehovica: 263.087,50 kn

Mjera na koju je projekt prijavljen: Mjera 19 ,,LEADER – CLLD” , Podmjera 19.2

Planirani završetak provedbe projekta: 2019. godina.

Opis projekta, njegovi ciljevi i očekivani rezultati:
Realizacijom projekta izgraditi će se nadstrešnica tlocrtne površine 97 m2 na groblju u Podbrestu u svrhu olakšavanja održavanja sprovoda i misa na otvorenom za vrijeme nepovoljnijih vremenskih prilika. To je vrlo važno za groblje u Podbrestu, jer se na tom mjesnom groblju održavaju sprovodi, ne samo za stanovnike tog naselja, već i drugih naselja s područja Općine Orehovica, Svetog Križa, ali i iz udaljenijih područja. Također bi se poboljšale prilike na groblju u Podbrestu, ali bi se pridonijelo i ljepšem i uređenijem groblju. Izgradnjom nadstrešnice omogućit će se ljudima da održavaju ukope i po lošijim vremenskim prilikama, te bi se time povećala i posjećenost za vrijeme misa i ukopa. Nadalje, ljudi će posjećivati groblje češće i u većem broju s obzirom da njihov dolazak više ne bi bio uvjetovan vremenskim neprilikama.

Dogradnjom nadstrešnice na groblju u Podbrestu želi se poboljšati kvaliteta pružanja komunalnih usluga – groblja na način da će se omogućiti održavanje sprovoda i misa na otvorenom, kako padaline i druge vremenske neprilike ne bi otežavale održavanje istih. Izgradnjom nadstrešnice bi se također osigurao i prijeko potreban hlad za vrijeme ljetnih vrućina, kako bi se, posebice starije stanovništvo zaštitilo od nesnosnih vrućina i možebitnih neželjenih posljedica. Pod nadstrešnicom bi ljudi mogli ostavljati bicikle, vijence i druge stvari kako bi ih očuvali od vremenskih neprilika za vrijeme sprovoda i posjeta grobovima.

 

Grobna kuća u Podbrestu

LAG Mura-Drava je objavio natječaj za provedbu Mjere 1P1-M1 “Poticanje ulaganja u povećanje kapaciteta, modernizacija i opremanje malih PG-ova” sukladno Lokalnoj razvojnoj strategiji LAG-a Mura-Drava za razdoblje od 2014. do 2020. godine u ukupnom iznosu od 443.730,00 HRK.

Natječaj se nalazi na internet stranici LAG-a na poveznici.

Prema Naredbi o poduzimanju mjera obveznog uklanjanja ambrozije i Odluci o agrotehničkim mjerama i mjerama za uređenje i održavanje poljoprivrednih rudina za područje Općine Orehovica, vlasnici i korisnici poljoprivrednog obrađenog i neobrađenog zemljišta (vrtova, oranica, livada itd.), posebno onih koje se nalaze unutar granica građevinskog područja, dužni su tijekom vegetacijske sezone tekuće godine, u više navrata, sa svojih površina (uključujući i rubove parcela, šuma i poljskih putova) redovito uklanjati i suzbijati ambroziju primjenom agrotehničkih, mehaničkih i kemijskih mjera, a sve sa ciljem suzbijanja i sprječavanja njezinog daljnjeg širenja na području Općine Orehovica. Ukoliko se navedeni obveznici neće pridržavati navedene naredbe o uklanjanju korova ambrozije, novčano će se kazniti kaznom koja iznosi od 500 do 1000 kuna.

Pelud ambrozije jedan je od najjačih poznatih alergena. Na sluznicama dišnih organa pelud kod osjetljivih bolesnika može prouzročiti alergijsku reakciju.

Štetnost ambrozije u poljodjelstvu je velika jer ona, zahvaljujući izuzetno jakom korijenskom sustavu i bujnoj vegetativnoj masi, iz tla iznosi velike količine hranjivih tvari, uzrokujući time osiromašenje tla.

Stoga vas pozivamo da učinite sve za zaštitu zdravlja, a ujedno izbjegnete kazne za neuklanjanje spram prekršajnim odredbama Odluke.

Obavještavamo vas da će tvrtka Bioinstitut d.o.o. na području Općine Orehovica u subotu 06.07.2019. godine provesti adulticivni tretman suzbijanja komaraca, koji će se provoditi u vremenu od 19.00 do 21.00 sati. Adulticidni tretman provodi se zamagljivanjem (zaprašivanjem) u cilju suzbijanja odraslih jedinki komaraca te je štetan i za ostale insekte. U slučaju nepovoljnih vremenskih uvjeta (kiša ili jak vjetar), tretman će biti odgođen, o čemu će mještani biti pravovremeno obaviješteni.

Upozoravaju se mještani da u subotu, 06.07., u razdoblju od 19,00 do 21,00 sati zatvore prozore.

Ovim putem vas obavještavamo da sukladno Zakonu o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (N.N. br. 94/2018) i Direktivi Europskog parlamenta 2014/55/EU, Općina Orehovica od 1. prosinca 2018.godine zaprima e-račune putem web servisa . Izdavatelj elektroničkih računa u javnoj nabavi biti će od 1. srpnja 2019. godine obvezni izdavati i slati elektroničke račune i prateće isprave sukladno europskoj normi.

Povodom toga, želimo Vam skrenuti pozornost da su od 1. srpnja 2019. godine svi izdavatelji elektroničkih računa u javnoj nabavi obvezni prema obvezniku javne nabave izdati i slati elektroničke račune i prateće isprave sukladno europskoj normi, a obveznik javne nabave obvezan je zaprimiti, obraditi, te izvršiti plaćanje elektroničkih računa i pratećih isprava izdanih sukladno europskoj normi.

Općina Orehovica kao obveznik javne nabave od 1. srpnja 2019. godine ne može i ne smije više, sukladno navedenom zakonu zaprimati, obrađivati, niti pak PLAČATI niti jedan račun koji nije izdan sukladno navedenoj normi, odnosno račun koji stigne u papirnatom ili nekom drugom obliku (.pdf), biti će odbačen, te neće moći biti plaćen.

To proizlazi iz odredbe Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi koji se primjenjuje na sve račune u javnoj nabavi. Isti se primjenjuje na elektroničke račune koji su izdani na temelju ugovora o javnoj nabavi ili okvirnih sporazuma sukladno posebnom zakonu kojim se određuje javna nabava.

Stoga Vas ovim putem obavještavamo, kako bi poštivali zakonske odredbe i europske norme, svi Vi koji šaljete račune prema nama, da bi oni mogli biti plaćeni, morate od 1. srpnja 2019. godine imati mogućnost slanja računa kao eRačuna.

Ovim Pozivom MSP-ovi se potiču na komercijalizaciju inovacija proizvoda/usluga isključivo u skladu s identificiranim prioritetnim tematskim područjima i međusektorskim temama Strategije pametne specijalizacije (S3). Dodjelom bespovratnih potpora podržati će se inovativne MSP-ove koji su u svojoj poslovnoj aktivnosti usmjereni na proizvodnju i plasman inovativnih proizvoda/usluga na tržište, a koji će doprinijeti povećanju izvoza te time i konkurentnosti hrvatskog gospodarstva na globalnom tržištu. Ukupna alokacija Poziva iznosi 634.000.000,00 kuna. Više informacija u dokumentu u prilogu.

Inovacije u S3 područjima.docx 138 kB

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta pokrenulo je provođenje e-savjetovanja sa zainteresiranom javnošću za Poziv na dostavu projektnih prijedloga „Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faza II““, u kojem je moguće sudjelovati do 15. srpnja 2019. putem poveznice: savjetovanje.

Poziv je pokrenut u okviru Prioritetne osi 1 „Jačanje gospodarstva primjenom istraživanja i inovacija“, Investicijskog prioriteta 1b, specifičnog cilja 1b1 Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014-2020, financiranog sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj, a njime će se državne potpore dodjeljivati poduzetnicima koji provode projekte istraživanja i razvoja s ciljem razvoja novih proizvoda, usluga, tehnologija i poboljšanja poslovnih procesa, koji ulažu u vlastite inovacijske kapacitete ili jačaju suradnju sa znanstveno-istraživačkim institucijama kroz potpore za projekte istraživanja i razvoja i regionalne potpore za ulaganje.

Prioritetna os 1 u okviru OPKK-a ima za cilj poboljšati inovativnost hrvatskog gospodarstva putem poticanja primijenjenih istraživanja, razvoja i inovacija, unapređenje suradnje između gospodarstva i znanstveno-istraživačkog sektora te aktivnosti razvoja i transfera tehnologija. U sklopu specifičnog cilja 1b1 podržavat će se razvoj novih proizvoda (dobara i usluga), tehnologija i poslovnih procesa kroz povećanje privatnih ulaganja u istraživanje, razvoj i inovacije, te jačanje kapaciteta poduzeća za istraživanje, razvoj i inovacije, kroz poboljšanje njihove suradnje s organizacijama za istraživanje i širenje znanja.

Savjetovanje omogućuje svim potencijalnim prijaviteljima, kao i najširoj zainteresiranoj javnosti, da svojim prijedlozima i sugestijama doprinesu kvaliteti natječajne dokumentacije.

Obavještavamo vas da će tvrtka Bioinstitut d.o.o. na području Općine Orehovica u četvrtak 13.06.2019. godine provesti adulticivni tretman suzbijanja komaraca, koji će se provoditi u vremenu od 19.00 do 21.00 sati.

Adulticidni tretman provodi se zamagljivanjem (zaprašivanjem) u cilju suzbijanja odraslih jedinki komaraca te je štetan i za ostale insekte. U slučaju nepovoljnih vremenskih uvjeta (kiša ili jak vjetar), tretman će biti odgođen, o
čemu će mještani biti pravovremeno obaviješteni.

Upozoravaju se mještani da u četvrtak, 13.06., u razdoblju od 19:00 do 21:00 sati zatvore prozore.

13. sjednica Općinskog vijeća Općine Orehovica održava se dana 13. lipnja 2019. godine (četvrtak) s početkom u 19.30 h u prostorijama Općine Orehovica.

Dnevni red 13. sjednice.docx 68 kB
Materijali za 13. sjednicu.zip 497 kB
Zapisnik 13. sjednice.docx 103 kB
Odluke 13. sjednice.zip 903 kB

Registar stvarnih vlasnika

Registar stvarnih vlasnika (dalje u tekstu: Registar) je središnja elektronička baza podataka koja sadrži podatke o stvarnim vlasnicima.

Registar se uspostavlja na temelju članaka 32. do 36. Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma (Narodne novine broj: 108/17 i 39/19, dalje u tekstu: Zakon) u svrhu sprječavanja zlouporabe pravnih subjekata za pranje novca i povezana predikatna kaznena djela uključujući i porezne prijevare kao i za financiranje terorizma te s ciljem povećanja transparentnosti i dostupnosti podataka o stvarnom vlasništvu.

Stvarnim vlasnikom smatra se svaka fizička osoba (ili osobe) koja je konačni vlasnik stranke ili kontrolira stranku ili na drugi način njome upravlja, uključujući onu fizičku osobu (osobe) koja izvršava krajnju učinkovitu kontrolu nad pravnom osobom.

Na temelju članka 32. Zakona sljedeći pravni subjekti dužni su upisati podatke o svom stvarnom vlasniku (stvarnim vlasnicima) u Registar:

  1. trgovačka društva
  2. podružnice stranih trgovačkih društava
  3. udruge
  4. zaklade
  5. fundacije
  6. ustanove kojima RH ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave nije jedini osnivač.

Od obveze upisa podataka o stvarnom vlasniku u Registar izuzete su ustanove kojima je Republika Hrvatska ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave jedini osnivač.

Dionička društva koja kotiraju na uređenom tržištu vrijednosnih papira nisu dužna u Registar upisati podatak o svom stvarnom vlasniku, već samo podatke o tome na kojoj burzi kotiraju i od kada te imaju li izdane dionice na donositelja.

Za udruge će se iz sustava OIB-a preuzeti podaci o osobama ovlaštenima za zastupanje udruge koji će se smatrati stvarnim vlasnikom udruge, a naknadna ažuriranja i promjene podataka bit će dužni izvršiti osobe ovlaštene za zastupanje udruge na način propisan Pravilnikom.

Uz navedene pravne subjekte, upravitelj trusta također je dužan upisati podatak o stvarnom vlasniku (stvarnim vlasnicima) trusta kojim upravlja, ukoliko je trust kojim upravlja obveznik osobnog identifikacijskog broja (OIB-a).

Pravilnikom o Registru stvarnih vlasnika (Narodne novine broj: 53/19, dalje u tekstu: Pravilnik) propisuje se način i rokovi upisa podataka o stvarnim vlasnicima u Registar.

Rokovi upisa podataka u Registar za pravne subjekte i trustove počinju teći od 3. lipnja 2019. i traju do 31. prosinca 2019., osim za udruge za koje rokovi upisa počinju teći od 1. srpnja 2019. i traju do 31. prosinca 2019.

Osoba ovlaštena za upis podataka u Registar moći će bez plaćanja naknade upisati podatke u Registar:

  1. korištenjem web aplikacije Financijske agencije uz certifikat ili
  2. u poslovnicama Financijske agencije na za to predviđenim obrascima.

Pozivamo pravne subjekte i upravitelje trustova da se detaljno upoznaju s obvezama propisanima Zakonom i Pravilnikom vezano za način i rokove upisa podataka o stvarnom vlasniku u Registar.

Za pravni subjekt koji odgovarajuće, točne i ažurirane podatke o svom stvarnom vlasniku ili stvarnim vlasnicima ne upiše u Registar stvarnih vlasnika na način i u rokovima propisanima pravilnikom propisana je novčana kazna u iznosu od 5.000 do 350.000 kuna. Nadalje, za člana uprave ili drugu odgovornu fizičku osobu u pravnoj osobi propisana je novčana kazna u iznosu od 5.000,00 do 35.000,00 kuna.

Više informacija o načinu i rokovima upisa podataka u Registar stvarnih vlasnika bit će dostupno od dana 3. lipnja 2019. na mrežnim stranicama Ministarstva financija, na sljedećoj poveznici: https://www.mfin.hr/hr/registarstvarnihvlasnika

  • upite vezano za način i rokove upisa podataka o stvarnom vlasniku u Registar sukladno odredbama Zakona i Pravilnika možete uputiti:
    • pisanim putem na adresu elektroničke pošte info.uzspn@mfin.hr ili
    • na broj telefona 01/6345451.
  • korisničke i tehničke upute za upis podataka u Registar korištenjem aplikacije dostupne su na sljedećem linku: www.fina.hr
  • upite vezano za korištenje aplikacije Registar stvarnih vlasnika možete uputiti:
    • pisanim putem na adresu elektroničke pošte info@fina.hr ili
    • na broj telefona 0800 0080

Savjetovanje traje od 31.05.2019.g. do 12.06.2019.g. Sve primjedbe, prijedloge i mišljenja zainteresirane osobe mogu dostaviti putem elektroničke pošte ili osobno u Jedinstveni upravni odjel Općine Orehovica. Obrasci se nalaze u privitku.

Prijedlog Odluke o agrotehničkim mjerama.docx 95 kB
Obrazac – odluka o agrotehničkim mjerama.docx 11 kB
Obrazloženje – odluka o agrotehničkim mjerama.docx 12 kB

Poljoprivredni proizvođači područja LAG-a Mura-Drava nastavljaju s tradicijom i dobrom praksom promocije svojih proizvoda i prodaje na kućnom pragu. Marljivi i kreativni OPG-ovci, želeći naglasiti važnost samopromocije i predstavljanja svojih kvalitetnih proizvoda, osmislili su hvalevrijednu manifestaciju “Jeden grunt” koja je sada već prepoznatljiv proizvod našeg područja.

To je manifestacija na kojoj, na jednom mjestu (gruntu) možete vidjeti tradicionalne običaje, okusiti i kupiti vrhunske proizvode domaćih OPG-ova kao što su bučino ulje, prirodni sok od jabuke, domaći med, kozji sir, proizvode od aronije, domaći kruh, a ujedno u sklopu sajma možete isprobati i naučiti na koje sve načine se mogu svi ti kvalitetni domaći proizvodi koristiti.

Manifestacija će se održati u subotu, 8. lipnja u Donjem Mihaljevcu, u voćnjaku “Škrinjica zdravlja” OPG-a Hunjadi, od 10 do 18 sati. Za najmlađe tu će biti šator, staza zdravlja, ali i jedinstvena igraonica pod nazivom „Pomazi meee“ na kojoj će se djeca moći igrati s kozama i kozlićima. Na sajmu će sudjelovati i Lepi dečki Brewery sa svojim odličnim međimurskim pivama. Također, u sklopu manifestacije organizirat će se radionica izrade nastambe za korisne kukce, tako da zaista svatko može pronaći nešto za sebe. Proizvođači koji sudjeluju na manifestaciji su: HOLERA d.o.o., OPG Hunjadi Dean, OPG Dominić, Udruga Nektar, OPG Mustač i OPG Jasminka Zadravec.

Svi ste pozvani. Dođite i podržite lokalne proizvođače!

 

Prethodna provjera znanja i sposobnosti kandidata koji su zadovoljili formalne uvjete iz javnog natječaja za prijam u službu komunalnog radnika u Jedinstveni upravni odjel Općine Orehovica, održati će se dana 29.svibnja 2019. godine (srijeda) s početkom u 15.00 sati u Općinskoj vijećnici Općine Orehovica, Čakovečka 9, Orehovica.

Pozivaju se kandidati:
1. Vlado Kolar, Zrinskih 77, Orehovica

koji su zadovoljili formalne uvjete iz oglasa za prijam u službu komunalnog radnika u Jedinstveni upravni odjel Općine Orehovica, da se odazovu prethodnoj provjeri znanja i sposobnosti u naznačenom terminu iz ove Obavijesti.

Kandidat koji ne pristupi prethodnoj provjeri znanja i sposobnosti smatra se da je povukao svoju prijavu.

Intervju s kandidatima koji na pisanom testiranju ostvare najmanje 50% bodova iz pisane provjere znanja i sposobnosti održat će se 29. svibnja (srijeda) 2019. godine, neposredno nakon pismene provjere znanja.